Saturday, August 8, 2015

Masalah Kulit Berminyak & Parut Hilang Dengan Vit C & Vit E SHAKLEE

Masalah Kulit Berminyak & Parut Hilang Dengan Vit C & Vit E SHAKLEE


Risaunya masalah kulit selalu berminyak. pakai bedak jadi bertompok. bedak tak sekata. Dah lah jenis cepat peluh muka pun cepat lah berminyak nya. Pencuci muka pun tak sesuai gamaknya. Dah lah memang suka makan macam-macam. Yang bergoreng dan berminyak. Eh ada kena mengena ke ha? Teringin nya nak muka licin, wajah berseri-seri, kulit glowing tak berminyak.

Tapi masalahnya Bukan setakat tu je.. ada pula masalah jerawat pasir.. ada yang menggerutu bilapegang je rasa kasar. Pori luas terbentang. Ish semacam je rasa. Macam mana lah nak kecikan pori ni? Jerawat pula bila dah kering jadi parut. Parut hitam pula. Masalah demi masalah.

Alahai teringin nya nak kulit cerah, kulit nampak macam muda 5 tahun wahhh atau pun sekurangnya tak ada lah parut merata-merata. Mesti boleh sebab baca testimoni kat bawah ni terus rasa bahagia nya. Seronoknya.. Nak lah kulit macam tu..




Testimoni pengguna vitamin c dan vitamin e shaklee kulit berminyak sekitar zone T, tona kulit tak sekata, berjerawat, garis-garis halus dimuka walaupun baru berumur 28 tahun. Parut jerawat pulak menambah masalah. Risau kan? Belum umur 30an kalau ada masalah cenggini baik lah cepat-cepat rawat dari sekarang.

Alhamdulillah dengan pengambilan vitamin c dan vitamin e kulitnya bertambah baik, hilang masalah kulit berminyak, liang pori mengecil, garis halus mengurang. Kat bawah ni saya nak share kebaikan vitamin-vitamin secara keseluruhan bukan sekadar cantik je..


Kebaikan Vitamin C

1. Membentuk Kolagen

Merangsang pembentukan kolagen. Kolagen adalah sebatian asas otot, tisu, gusi, rangka dan tulang rawan. Oleh itu, ianya mampu mempertingkatkan kedutan dan menghalang otot menjadi lembik.

2. Memperbaiki Simptom Pendarahan

Kekurangan Vitamin C adalah penyebab gusi berdarah, lebam dikulit, pemulihan kecederaan yang lambat, kulit kering, ruam dan kulit kasar.

3. Peningkatan Sistem Imun
Membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih baik, membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman, mengukuhkan sistem imun, mempertingkatkan alergi hidung dan kulit, asthma. Juga menyingkatkan waktu pemulihan dan mengurangkan simptom flu dan selsema.

4. Memerangi Kanser

Ianya satu-satunya anti-oksidan yang berkuasa, mampu meningkatkan interferon semulajadi tubuh dan merangsang pengeluaran T-cells untuk melawan sel-sel kanser dan membuang kimia berbahaya dari tubuh kita dengan berkesan. Ia juga mampu menghapuskan radikal bebas sebelum ia menyerang sel-sel kita.

5. Mencantikkan Kulit

Pengambilan Vitamin C setiap hari membantu mencerahkan kulit, melambatkan penuaan, dan menyekat pembentukan pigmen. Pigmen adalah penyebab utama kejadian jeragat.

6. Memperbaiki Insomnia

Ia memperbaiki insomnia, stres, masalah berkaitan mental seperti keresahan.

7. Mengekalkan Kolesterol Sihat
Ianya mampu mengurangkan kolesterol dan tekanan darah, mengekalkan kapilari darah yang sihat, menghindarkan arteriosclerosis, thrombus, menghalang pendarahan dalaman, hidung berdarah, pendarahan serebral dan skurvi.


Apa pula kelebihan Vitamin E?
dibuat daripada minyak soya organik dan minyak biji gandum, yang kaya dengan Vitamin E, diekstrak d-alpha tocopheryl, d-alpha tocopherol yang aktif secara fisiologi dan digabung dengan 8 jenis vitamin E (alpha, beta, gama, delta). Ianya adalah Vitamin E yang paling lengkap di pasaran.

Mengandungi 10mg selenium semulajadi yang membantu tubuh kita menyerap Vitamin E, memelihara membran sel-sel, sel darah merah dan tisu-tisu otot. Juga penyahtoksik semulajadi logam berat seperti raksa, kadmium dan mengukuhkan anti-oksidan dan melindungi retina.

Melindungi jantung ~ Pengambilan harian 800IU vitamin E untuk jantung yang sihat, melindungi sel darah merah untuk mengelakkan pengasidan lipid, meningkatkan kolesterol HDL, mengurangkan tekanan darah, menghalang platlet darah melekat ke dinding arteri, menghalang anemia hemolitik, penyakit jantung dan lain-lain.

Mempertingkatkan kemampuan reproduktif ~ Kajian pada tahun 1924 mendapati Vitamin E mampu memulihkan kemampuan reproduktif. Para lelaki yang mengambil 600IU-800IU vitamin E sehari mampu meningkatkan kiraan sperma mereka.

Anti penuaan ~ 1 kapsul Vitamin E sehari membantu melambatkan penuaan, mengurangkan kedut, garis halus,parut akne dan bintik penuaan. Ianya mampu memulihkan tekstur kulit dan tone muka, dada dan otot peha.

Anti-Oksidan yang kuat ~ Pengambilan lebih dari 1,200 IU sehari untuk anti-oksidan yang kuat dan berkesan untukmelawan kanser, mengukuhkan sistem imun, menghalang atau melambatkan pertumbuhan tumor, mengurangkan kerosakan akibat radikal bebas. Ianya juga memperbaiki masalah oksidasi - katarak dan masalah penglihatan.

Kelestarian tenaga ~ Meningkatkan kelestarian seksual dan tenaga dengan membekalkan oksigen yang lebih.

Memperbaiki Arthritis ~ Meningkatkan keanjalan salur darah, memperbaiki kitaran darah, merawat bahu kejang, pening, buasir, urat varikos dan sakit sendi.

Merawat musculus pectoralis fibrosis otot dada, sindrom prahaid dan sindrom menopous seperti hot flush.

Memperbaiki parut ~ Memperbaiki bengkak dan ulser kulit. Boleh dikenakan terus pada luka untuk menghilangkan kesan parut.


Panjang sangat penerangan diatas. Saya pendekkan cerita, Vitamin C dan Vitamin E penting untuk kesihatan dan kehidupan seharian kita. Bukan saja dari segi kulit malah keseluruhan tubuh dan organ dalaman kita. Sayangi lah diri kita.. 


Berminat dengan produk SHAKLEE?


SMS/Whatsapp/Telegram 011-320 65144 untuk COD sekitar Penang, Kulim, Sungai Petani.

SMS/Whatsapp/Telegram 011-320 65144 untuk POS ke SELURUH MALAYSIA termasuk SABAH/SARAWAK

Walk-in branch Shaklee yang SAH berdekatan seluruh malaysia

Guna ID 995071 (norhaslinda hashim) untuk mendapatkan harga ahli.

Sila hubungi saya selepas pembelian untuk Tips eksklusif dan jadual makan.



  
NAK DAPAT DISKAUN SEHINGGA 20%?

JOM JADI AHLI SHAKLEE DIBAWAH TEAM KAMI

BANYAK KELEBIHAN DAN PELUANG BERSAMA SHAKLEE

KLIK DISINI UNTUK MENGETAHUI DENGAN LEBIH LANJUT.



GAYA HIDUP SIHAT YANG BERKUALITI DAN CERIA SELALU BERSAMA SHAKLEE.

SEBARANG PERTANYAAN DAN PEMBELIAN TENTANG PRODUK SHAKLEE 
SILA HUBUNGI SAYA:



Norhaslinda Hashim
Shaklee ID 995071
Call/SMS/Whatsapp/Telegram: 011. 320. 65144



Vitamin shaklee, suplemen shaklee, Blog shaklee, shaklee online, shaklee2u, web shaklee, branch shaklee, pengedar shaklee penang, pengedar shaklee kulim, pengedar shaklee sungai petani, pengedar shaklee kedah, pengedar shaklee alor setar, pengedar shaklee perlis, pengedar shaklee butterworth, pengedar shaklee seberang jaya, pengedar shaklee bertam, pengedar shaklee kepala batas, pengedar shaklee tasek gelugor, pengedar shaklee juru, pengedar shaklee padang serai, pengedar shaklee bayan lepas, pengedar shaklee bayan baru, pengedar shaklee bukit jambul, pengedar shaklee jelutong, pengedar shaklee ayer itam, pengedar shaklee georgetown, pengedar shaklee usm, pengedar shaklee lunas, pengedar shaklee nibong tebal, pengedar shaklee bagan, pengedar shaklee permatang pauh, pengedar shaklee bukit mertajam, pengedar shaklee bandar perda, pengedar shaklee penanti, pengedar shaklee guar perahu, set kurus, set kesuburan,  set kecantikan, set bersalin, set berpantang, set kehamilan, set anak bijak, set awet muda, anti penuaan, kulit berjerawat, kulit berminyak, kulit gelap, kulit kusam, cerah dan putih, set slimming, resdung, gout, diabetes, kanser, darah tinggi, sakit jantung, susah hamil, rambut gugur, kulit kering, kulit gebu, tips hamil, penyusuan susu ibu, milkbooster, pengedar shaklee ampang, pengedar shaklee johor, pengedar shaklee ipoh, pengedar shaklee batu gajah, pengedar shaklee melaka, pengedar shaklee klang, pengedar shaklee subang, pengedar shaklee shah alam, pengedar shaklee puchong, pengedar shaklee sri petaling, pengedar shaklee kajang, pengedar shaklee labuan, pengedar shaklee miri, tawau, pengedar shaklee kuantan, pengedar shaklee kuala terengganu, pengedar shaklee taiping, pengedar shaklee bagan serai, pengedar shaklee kuala kangsar, pengedar shaklee kuala kurau, pengedar shaklee arau, pengedar shaklee kangar, pengedar shaklee alor gajah, pengedar shaklee jasin
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...