Friday, August 14, 2015

Lenguh Badan, Sakit Belakang Atasi dengan Kalsium SHAKLEE

Lenguh Badan, Sakit Belakang Atasi dengan Kalsium SHAKLEE


Kebelakangan ni saya sering sakit belakang dan lenguh badan. Nak solat pun terasa sakit. Bila berjalan rasa keras je belakang badan. Kekadang sakit sampai ke pinggang. Saya tahu semua tu disebabkan kekurangan kalsium. Bila sibuk dengan urusan seharian saya abaikan pengambilan kalsium secukupnya. Pemakanan semulajadi pun tidak cukup.

Saya masih lagi menyusukan anak umur 2 tahun. Saya juga banyak buat aktiviti luar. Menyesal nya tak jaga badan sebaiknya. KALSIUM kena cukup derrrr.. Keperluan kalsium orang dewasa macam kita ni 1200mg. Kalau uolls minum susu sehari 1200mg ok lah. Tapi selalunya tak cukup. Makan sayur banyak tak uolls? ada tak satu pinggan tu uolls letak sayur 1/2 portion pinggan? atau pun sayur uolls letak 1/4 je? Itu pun sehari sekali? Haaa tak cukup la tu. Apatah lagi orang tak suka makan sayur n buah.

Ish ih. so saya nak ajak uolls kita ambil suplemen kalsium. Bukannya suruh uolls jangan makan sayur. Pengambilan makanan semulajadi tu penting. Tapi kalau tak cukup kena lah topup kan. Kapsul Ostematrix sangat bagus untuk orang macam kita ni. Jom lah ubah cara kita kepada kehidupan yang lebih sihat.

Meh baca kandungan Ostematrix bukan sekadar kalsium.

Kenapa perlu kalsium? Nak baca ke uolls? I nak explain ni hihi

1) Kalsium merupakan bahan mineral yang penting untuk tubuh kita. Kalsium diperlukan untuk pembentukan dan pemeliharaan tulang dan gigi. Mineral di tulang dan gigi kita tergantikan 100% setiap tujuh tahun sekali.

2) Kalsium penting dalam pengawal aturan pengecutan otot, pembekuan darah dan fungsi saraf.

3) Kalsium juga mencegah osteoporosis. Kekurangan kalsium akan mengakibatkan kerapuhan tulang. Bila tidak mendapat cukup kalsium dari makanan, tubuh akan mengambilnya dari “bank kalsium” pada tangan, kaki dan tulang panjang lainnya.

4) Kalsium juga berperanan sebagai penyimpanan glikogen. Bila tidak ada kalsium, tubuh akan cepat merasa lapar kerana tidak dapat menyimpan glikogen.

5) Kalsium melancarkan fungsi otot, otak dan sistem saraf. Kanak-kanak juga memerlukan kalsium untuk pertumbuhan tulang dan gigi mereka.Kekurangan kalsium dapat mengakibatkan pertumbuhan tulang anak tidak sempurna dan menderita penyakit rickets.

6) Kalsium boleh terdapat didalam makanan harian kita iaitu susu dan hasil tenusu, termasuklah ikan dengan tulang lembut seperti sardin dalam tin dan ikan bilis, kacang dan kekacang seperti dal kuning, brokoli, kangkung dan kailan serta produk yang diperkuat dengan Kalsium seperti dadih dan bijirin sarapan

Berminat dengan produk SHAKLEE?


SMS/Whatsapp/Telegram 011-320 65144 untuk COD sekitar Penang, Kulim, Sungai Petani.

SMS/Whatsapp/Telegram 011-320 65144 untuk POS ke SELURUH MALAYSIA termasuk SABAH/SARAWAK

Walk-in branch Shaklee yang SAH berdekatan seluruh malaysia

Guna ID 995071 (norhaslinda hashim) untuk mendapatkan harga ahli.

Sila hubungi saya selepas pembelian untuk Tips eksklusif dan jadual makan.



 
  
NAK DAPAT DISKAUN SEHINGGA 20%?

JOM JADI AHLI SHAKLEE DIBAWAH TEAM KAMI

BANYAK KELEBIHAN DAN PELUANG BERSAMA SHAKLEE

KLIK DISINI UNTUK MENGETAHUI DENGAN LEBIH LANJUT.

GAYA HIDUP SIHAT YANG BERKUALITI DAN CERIA SELALU BERSAMA SHAKLEE.

SEBARANG PERTANYAAN DAN PEMBELIAN TENTANG PRODUK SHAKLEE 
SILA HUBUNGI SAYA:

Norhaslinda Hashim
Shaklee ID 995071
Call/SMS/Whatsapp/Telegram: 011. 320. 65144


Vitamin shaklee, suplemen shaklee, Blog shaklee, shaklee online, shaklee2u, web shaklee, branch shaklee, pengedar shaklee penang, pengedar shaklee kulim, pengedar shaklee sungai petani, pengedar shaklee kedah, pengedar shaklee alor setar, pengedar shaklee perlis, pengedar shaklee butterworth, pengedar shaklee seberang jaya, pengedar shaklee bertam, pengedar shaklee kepala batas, pengedar shaklee tasek gelugor, pengedar shaklee juru, pengedar shaklee padang serai, pengedar shaklee bayan lepas, pengedar shaklee bayan baru, pengedar shaklee bukit jambul, pengedar shaklee jelutong, pengedar shaklee ayer itam, pengedar shaklee georgetown, pengedar shaklee usm, pengedar shaklee lunas, pengedar shaklee nibong tebal, pengedar shaklee bagan, pengedar shaklee permatang pauh, pengedar shaklee bukit mertajam, pengedar shaklee bandar perda, pengedar shaklee penanti, pengedar shaklee guar perahu, set kurus, set kesuburan,  set kecantikan, set bersalin, set berpantang, set kehamilan, set anak bijak, set awet muda, anti penuaan, kulit berjerawat, kulit berminyak, kulit gelap, kulit kusam, cerah dan putih, set slimming, resdung, gout, diabetes, kanser, darah tinggi, sakit jantung, susah hamil, rambut gugur, kulit kering, kulit gebu, tips hamil, penyusuan susu ibu, milkbooster, pengedar shaklee ampang, pengedar shaklee johor, pengedar shaklee ipoh, pengedar shaklee batu gajah, pengedar shaklee melaka, pengedar shaklee klang, pengedar shaklee subang, pengedar shaklee shah alam, pengedar shaklee puchong, pengedar shaklee sri petaling, pengedar shaklee kajang, pengedar shaklee labuan, pengedar shaklee miri, tawau, pengedar shaklee kuantan, pengedar shaklee kuala terengganu, pengedar shaklee taiping, pengedar shaklee bagan serai, pengedar shaklee kuala kangsar, pengedar shaklee kuala kurau, pengedar shaklee arau, pengedar shaklee kangar, pengedar shaklee alor gajah, pengedar shaklee jasin
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...