Wednesday, January 14, 2015

Anak Anda Perlu Vitamin Atau Tidak Perlu?

Anak Anda Perlu Vitamin Atau Tidak Perlu?

Adakah anda tercari-cari vitamin yang sesuai untuk anak anda? Perlu vitamin c ke.. perlu minyak ikan je ke? Vitamin yang bagus untuk perkembangan mindanya? Vitamin untuk menambahkan selera makan? Mesti tertanya-tanya kan?

Saya masa kecil dulu tak ada selera makan. Maksud saya bukan taknak makan langsung tapi kurang selera. Saya memang kurus sejak kecil lagi (sekarang bagai johan!) arwah abah selalu beli scott emulsion bagi anak-anak nya makan. Vitamin C pun ada naikkan selera makan katanya. Kelakar jugak.. Pakkal lah jenis kunyah-kunyah hisap perasa oren. Mesti lah suka kan?

Anak susu ibu mama hampir 2 tahun. Selingan iklan 

Sekarang ni macam-macam jenis vitamin yang boleh diambil oleh anak-anak kita. Cuma tinggal kita je sebagai ibu bapa nak pilih yang terbaik. Vitamin jenis sintetik ke jenis semulajadi ke atau jenis organik. Memang ada beza ketiga-tiganya.. Ada yang kata vitamin semua ni tak perlu. Makan dari sumber semulajadi dah cukup. Betul! Saya sangat setuju 100%.

Bagus betul kalau anak kita suka nak makan buah setiap hari, makan sayur-sayuran yang cukup dalam setiap hidangan makanannya, makan cukup ayam, daging, ikan setiap hari. Tapi kebanyakan anak-anak kita hari ini lebih suka makan jajan, coklat, aiskrim, makanan segera. Kalau kat rumah kebanyakannya suka makan nasi dengan telur dan kicap. Persoalannya.. cukup ke nutrisi untuk anak-anak yang nak membesar tu?

Nak ajar anak makanan seimbang ikut piramid kena mula dari baby. Kena mula dengan susu ibu selama 2 tahun disamping solid food yang berkhasiat. Tiada makanan berproses selama 2 tahun (Kalau boleh selamanya). Tiada gula garam dan apa-apa saja penambah perisa dalam makanan. Susu formula juga penyebab anak memilih makan.

Pelbagaikan menu anak setiap berwarna warni maksudnya ada pelbagai nutrien dari protein, karbohidrat, kalsium, mineral, sayur dan buah. Jangan ajar anak-anak makan segala keturunan jajan dan gegula yang ada kat kedai tu. Minum air masak banyak. Bukan minuman manis-manis yang ada kat pasaraya tu. Cari yang sumber gluten free! Tiada perisa dan pewarna!


Boleh ke tak boleh? Dah buat macam tu ke selama ni sebelum kita nak reject apa-apa suplemen (makanan tambahan) untuk anak-anak? Kalau tak boleh buat macam tu dan anda perlu cari makanan tambahan untuk keperluan badan anak itu. Ibu bapa tak boleh kedekut dan berkira atau senang cakap "selfish".

Sila fahamkan. Ayat saya merujuk kepada ibu bapa yang lebih sanggup membeli belah baju, kasut, handbag, motor besar, kereta besar, makan tempat mewah, beli mekap mahal, tudung mahal itu sanggup ya? Part anak-anak tak payah mahal. Sebab tak faham sangat lagi pun "anak saya tak suka makan vitamin.. kejap makan kejap tinggal.. rugi beli" Baik lah. Sila lah sediakan makanan berkhasiat. Jika anak jenis cerewet makan macam mana pula ya?

Ya betul pilihan masing-masing nak bagi anak makan macam mana. Makanan sunnah juga kategori makan tambahan. Saya tahu dan pasti makanan semulajadi yang dimasak dengan baik dari air tangan ibu adalah yang terbaik sekali. Lagi terbaik semuanya ada berkhasiat untuk anak.

Makanan tambahan atau suplemen yang mengandungi pelbagai  nutrien hanyalah tambahan bukannya pengganti makanan. Anak-anak tetap perlu makan macam biasa cuma pada yang tak suka makan sayur ke tak suka ambil makanan berkalsium ke masa ni lah anak kita perlukan vitamin atau makanan tambahan.

Saya nak terangkan manfaat dan kebaikan multivitamin shaklee khas untuk kanak-kanak serta kebaikan dan manfaat vitale for children ini. Saya rasa perlu berkongsi kebaikan vitamin yang bagus.



Setiap tablet Vitalea For Children mengandungi:

✔ Vitamin A bersamaan dengan 1.5 cawan tembikai susu (2500 IU)
✔  Vitamin C bersamaan dengan 6oz jus oren (60mg)
✔ Vitamin D bersamaan dengan bersamaan dengan 3 gelas susu (8oz)
✔ Vitamin E bersamaan dengan 10 sudu besar mentega kacsng (30IU)
✔ Asid Folik bersamaan dengan 4 cawan brokoli yang telah dimasak (400mcg)
✔ Zat Besi bersamaan dengan 1.5 cawan bayam yang telah dimasak (6mg)
✔ Magnesium bersamaan dengan 6.5 cawan kobis yang telah dimasak)
✔ Zink bersamaan dengan 3 cawan kacang merah yang telsh dimasak (5mg)


Vitalea ini mampu memberikan anak supaya lebih bertenaga, minda cerdas, sistem imun nya lebih kebal, menjaga tulang dan gigi mereka, pertumbuhan dan pembesaran, anak-anak bertambah selera makan terutama pada yang cerewet makan.

Sesuai untuk kanak-kanak berusia 4 tahun keatas. Cuma perlu di kunyah-kunyah.

PROMOSI JANUARI 2015

VITALEA FOR CHILDREN
BUY 3 FREE 1

Beli 1 pun boleh. Cepat-cepat roger!


Berminat dengan produk SHAKLEE?


SMS/Whatsapp/Telegram 011-320 65144 untuk COD sekitar Penang, Kulim, Sungai Petani.

SMS/Whatsapp/Telegram 011-320 65144 untuk POS ke SELURUH MALAYSIA termasuk SABAH/SARAWAK

Walk-in branch Shaklee yang SAH berdekatan seluruh malaysia

Guna ID 995071 (norhaslinda hashim) untuk mendapatkan harga ahli.

Sila hubungi saya selepas pembelian untuk Tips eksklusif dan jadual makan.



 
  
NAK DAPAT DISKAUN SEHINGGA 20%?

JOM JADI AHLI SHAKLEE DIBAWAH TEAM KAMI

BANYAK KELEBIHAN DAN PELUANG BERSAMA SHAKLEE

KLIK DISINI UNTUK MENGETAHUI DENGAN LEBIH LANJUT.


GAYA HIDUP SIHAT YANG BERKUALITI DAN CERIA SELALU BERSAMA SHAKLEE.

SEBARANG PERTANYAAN DAN PEMBELIAN TENTANG PRODUK SHAKLEE 
SILA HUBUNGI SAYA:


Norhaslinda Hashim
Shaklee ID 995071
Call/SMS/Whatsapp/Telegram: 011. 320. 65144


Vitamin shaklee, suplemen shaklee, Blog shaklee, shaklee online, shaklee2u, web shaklee, branch shaklee, pengedar shaklee penang, pengedar shaklee kulim, pengedar shaklee sungai petani, pengedar shaklee kedah, pengedar shaklee alor setar, pengedar shaklee perlis, pengedar shaklee butterworth, pengedar shaklee seberang jaya, pengedar shaklee bertam, pengedar shaklee kepala batas, pengedar shaklee tasek gelugor, pengedar shaklee juru, pengedar shaklee padang serai, pengedar shaklee bayan lepas, pengedar shaklee bayan baru, pengedar shaklee bukit jambul, pengedar shaklee jelutong, pengedar shaklee ayer itam, pengedar shaklee georgetown, pengedar shaklee usm, pengedar shaklee lunas, pengedar shaklee nibong tebal, pengedar shaklee bagan, pengedar shaklee permatang pauh, pengedar shaklee bukit mertajam, pengedar shaklee bandar perda, pengedar shaklee penanti, pengedar shaklee guar perahu, set kurus, set kesuburan,  set kecantikan, set bersalin, set berpantang, set kehamilan, set anak bijak, set awet muda, anti penuaan, kulit berjerawat, kulit berminyak, kulit gelap, kulit kusam, cerah dan putih, set slimming, resdung, gout, diabetes, kanser, darah tinggi, sakit jantung, susah hamil, rambut gugur, kulit kering, kulit gebu, tips hamil, penyusuan susu ibu, milkbooster, pengedar shaklee ampang, pengedar shaklee johor, pengedar shaklee ipoh, pengedar shaklee batu gajah, pengedar shaklee melaka, pengedar shaklee klang, pengedar shaklee subang, pengedar shaklee shah alam, pengedar shaklee puchong, pengedar shaklee sri petaling, pengedar shaklee kajang, pengedar shaklee labuan, pengedar shaklee miri, tawau, pengedar shaklee kuantan, pengedar shaklee kuala terengganu, pengedar shaklee taiping, pengedar shaklee bagan serai, pengedar shaklee kuala kangsar, pengedar shaklee kuala kurau, pengedar shaklee arau, pengedar shaklee kangar, pengedar shaklee alor gajah, pengedar shaklee jasin



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...