Wednesday, July 23, 2014

Wanita Hamil Kelihatan Berseri Atau Sebaliknya?


Wanita Hamil Berseri Atau Sebaliknya?


Takut dengan topik ini haha. Saya dulu masa mengandung Ayesha sekejap je nampak berseri (wah nak jugak haha) lepas tu selekeh, kulit gelap, leher gelap. Sebenarnya semuanya bergantung pada gen dan jenis kulit wanita hamil itu. Perubahan hormon katanya :)

Masalah Yang Sering Timbul Semasa Hamil?


Pigmentasi/Jeragat


Pengalaman saya - Kulit memang menggelap masa mengandung rasanya. Eh tak banyak pula gambar masa mengandung :P

Kata Doktor - Pigmentasi kecoklatan dan kulit muka menggelap. Kena kurang dedahkan kulit pada sinaran matahari dan kena lindungi kulit dengan losyen pelindung matahari sekurang-kurangnya SPF 15. Pigmentasi akan berkurangan selepas 3 bulan melahirkan anak.


Kesan Regangan / Stretch Mark 

Pengalaman saya - Guna losyen vitamin E lupa jenis apa beli online je so bajet-bajet takkan ada stretch mark sampai bersalin. sekali tengok masuk 8 bulan dia naik sikit sikit nak masuk 9 bulan saya nak pengsann haha.

Kata Doktor - Kulit akan meregang menjadi garisan coklat atau kejambuan ikut jenis kulit kita. Mesti minum air yang banyak dan perlu makanan yang cukup Vitamin C dan Vitamin E, Zinc untuk mengekalkan kesihatan kulit. Jangan garu bila kegatalan berlaku. Ini akan membuatkan kulit menjadi lebih teruk dan meregang.


Jerawat Dimuka

Pengalaman saya - Jerawat ada. Tapi biasa-biasa je. Kadang-kadang muka licin. Ewahhh!


Kata Doktor -  Perubahan hormon adalah biasa jika ada jerawat dan bintik-bintik kat muka. Muka mesti sentiasa bersih guna pencuci muka dan pelembap muka bebas dari minyak. Kebanyakan produk krim jerawat mengandungi benzoyl peroxide adalah selamat elakkan produk yang mengandungi salicylic acid.


Seri Kehamilan

Pengalaman saya - Awal-awal je nampak ok. lepas start Alahan teruk segalanya berubah lah.

Kata Doktor - Alihan darah ketika hamil akan meningkat. Maka terjadinya Seri kehamilan. Lebih banyak sebum dan minyak dihasilkan menjadikan kulit lebih cerah, berkilat dan berseri. Oh ya doktor? haha

set bersalin, set kesuburan, set kehamilan, set slimming
Masa Aidilfitri 2012. Tengah mengandungkan Ayesha Irdina 4 bulan tapi tak nampak perut sangat. Tengah alahan dan loya teruk. Segala jenis sabun tak boleh bau haha. Memang nampak slim lagi masa ni :P





Kesimpulannya.. dari awal lagi kita boleh amalkan vitamin untuk kesihatan kulit kita. Perubahan hormon semasa hamil adalah normal namun ia dapat dikurangkan jika kita menjaganya dari awal dan konsisten amalkan vitamin yanng sesuai sepanjang kehamilan.

Saya sarankan pada ibu hamil ambil SET HAMIL SHAKLEE yang terdiri daripada:

1. Vitalea
2. B Complex
3. Vitamin C
4. Ostematrix
5. ESP
6. Omega Guard (Trimester 2 & 3)

KLIK LINK INI UNTUK KETERANGAN LANJUT TENTANG FUNGSI SETIAP PRODUK.

 ORDER ONLINE
CLICK TO ORDER



GAYA HIDUP SIHAT YANG BERKUALITI DAN CERIA SELALU BERSAMA SHAKLEE. 


SEBARANG PERTANYAAN DAN PEMBELIAN TENTANG PRODUK SHAKLEE SILA HUBUNGI SAYA:


shaklee penang, shaklee utara, produk shaklee
Hello-hello saya. call me Linda :) 
No Telefon 019 776 7344

PICKUP/COD Area Seberang Jaya, Bukit Mertajam, Kepala Batas, Batu kawan, Butterworth dan sekitar Pulau Pinang. POS ke seluruh Malaysia termasuk sabah/sarawak.

 
Segala testimoni yg dikongsi disini atau penulisan tentang produk ini bukan bertujuan utk mendiagnos, merawat, menyembuhkan, mencegah sebarang penyakit.








Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...